Zgłoś naruszenie prawa

Przyjmowanie zgłoszeń naruszeń prawa jest elementem prawidłowego i bezpiecznego zarządzania w Anpharm Przedsiębiorstwie Farmaceutycznym S.A. i służy zwiększeniu efektywności wykrywania nieprawidłowości i podejmowania działań w celu ich eliminowania i ograniczania ryzyka na wszystkich poziomach organizacyjnych.
W tym celu umożliwiamy swobodne przekazanie informacji o naruszeniach prawa, które zostaną zauważone przez osoby związane z Anpharm.


Jak mogę dokonać zgłoszenia?

Zgłoszenia przyjmujemy:

  1. za pomocą Servier Ethics Line, platforma Whispli https://servier.whispli.com/ethicsline
  2. za pomocą poczty elektronicznej – na adres KomisjaEtykiAnpharm@servier.com
  3. listownie:

Komisja ds. Etyki Anpharm
Anpharm Przedsiębiorstwo Farmaceutyczne S.A.
ul. Annopol 6B
03-236 Warszawa

z dopiskiem „naruszenie”.

Możesz skorzystać z formularza dostępnego tutaj.


Kto może zgłosić naruszenie prawa?

Zgodnie z przyjętymi zasadami, zgłoszenia może dokonać dowolna osoba, która posiada informację o naruszeniu prawa uzyskaną w kontekście związanym z pracą. Należy przez to rozumieć w szczególności:

  1. obecnego lub byłego pracownika Anpharm;
  2. kandydata do pracy w Anpharm, który uzyskał informację o naruszeniu prawa w procesie rekrutacji lub negocjacji poprzedzających zawarcie umowy;
  3. osobę świadczącą pracę na innej podstawie niż stosunek pracy, w tym na podstawie umowy cywilnoprawnej;
  4. przedsiębiorcę wykonującego usługi na rzecz Anpharm;
  5. osobę świadczącą pracę pod nadzorem i kierownictwem wykonawcy, podwykonawcy lub dostawcy, w tym na podstawie umowy cywilnoprawnej;
  6. praktykanta, stażystę i wolontariusza.

Kto przyjmie moje zgłoszenie?

Zgłoszenia przyjmuje dedykowany pracownik Komisji ds. Etyki, który zobowiązany jest do zachowania w tajemnicy informacji uzyskanych w toku obsługi zgłoszeń. W szczególności zobowiązany jest do nieujawniania informacji, które mogą skutkować ustaleniem Twojej tożsamości, osób pomagających Ci w zgłoszeniu lub osoby, której dotyczy zgłoszenie. Ujawnienie tych danych jest możliwe tylko w przypadkach określonych przepisami prawa.

Jeżeli przekażesz w zgłoszeniu dane osobowe, będą one przetwarzane przez Anpharm. Szczegółowe informacje o celu przetwarzania oraz o podstawie prawnej znajdziesz tutaj.


Czy mogę dokonać zgłoszenia anonimowego?

Tak, zgłoszenia można dokonać anonimowo przy użyciu Platformy Whispli


Jakie naruszenia należy zgłaszać?

Możesz przekazać informacje o działaniach lub też zaniechaniu działania, które jest niezgodne z prawem lub które ma na celu obejście prawa w obszarze:

  1. korupcji,
  2. zamówień publicznych,
  3. usług, produktów i rynków finansowych,
  4. przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu,
  5. bezpieczeństwa produktów i ich zgodności z wymogami,
  6. bezpieczeństwa transportu,
  7. ochrony środowiska,
  8. ochrony radiologicznej i bezpieczeństwa jądrowego,
  9. bezpieczeństwa żywności i pasz,
  10. zdrowia i dobrostanu zwierząt,
  11. zdrowia publicznego,
  12. ochrony konsumentów,
  13. ochrony prywatności i danych osobowych,
  14. bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych,
  15. interesów finansowych Skarbu Państwa Rzeczypospolitej Polskiej, jednostki samorządu terytorialnego oraz Unii Europejskiej,
  16. rynku wewnętrznego Unii Europejskiej, w tym publicznoprawnych zasad konkurencji i pomocy państwa oraz opodatkowania osób prawnych,
  17. konstytucyjnych wolności i praw człowieka i obywatela

Co się stanie z moim zgłoszeniem?

  • Każde zgłoszenie zostanie szczegółowo przeanalizowane przez wyznaczonych pracowników Komisji ds. Etyki.
  • W ciągu 7 dni od dokonania zgłoszenia otrzymasz potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia przekazanego na dedykowany adres e-mail, listownie lub za pomocą Whispli.
  • Jeżeli zgłoszenie będzie niekompletne, będziemy kontaktować się z Tobą w celu jego uzupełnienia.
  • Po wstępnej ocenie zgłoszenia, Komisja ds. Etyki przeprowadzi postępowanie, które zakończy się podjęciem decyzji o zasadności zgłoszenia. W przypadku zgłoszeń zasadnych wyda również rekomendacje o właściwych działaniach naprawczych lub dyscyplinujących w stosunku do osoby, której dotyczy zgłoszenie lub jego współpracowników, którzy dopuścili się naruszenia, oraz rekomendację możliwych działań zapobiegawczych, mających na celu wyeliminowanie w przyszłości naruszeń podobnych do opisanych w zgłoszeniu.
  • O wynikach działań podjętych przez Anpharm zostaniesz poinformowany tuż po zakończeniu całej procedury badania zgłoszenia. Jeżeli postępowanie nie zakończy się w ciągu 3 miesięcy od Twojego zgłoszenia, wówczas otrzymasz informację o dotychczas podjętych działaniach i planowanym terminie zakończenia całej sprawy.

Jaką mam ochronę, jeżeli dokonam zgłoszenia?

Jeżeli dokonasz zgłoszenia:

  1. za pomocą dedykowanych do tego kanałów oraz
  2. masz uzasadnione podstawy, by sądzić, że przekazywane informacje są prawdziwe w momencie dokonywania zgłoszenia i są objęte obszarami wskazanymi powyżej
  3. – wówczas podlegasz ochronie i nie możesz być niekorzystnie traktowany z powodu dokonania takiego zgłoszenia.

    Osoby, które dokonały anonimowego zgłoszenia, a następnie zostały zidentyfikowane i doświadczyły działań odwetowych, kwalifikują się do objęcia ochroną jeżeli spełniają przesłanki objęcia ich ochroną.